زاپی اسکای

۱۷ مطلب در آذر ۱۳۹۵ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

دریافت‌فایل



  • ۰
  • ۰
  • ۰
  • ۰
مقاله

لینک *پایین مطلب*



فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)



تعداد صفحه:19

فهرست و توضیحات:

مقدمه

بیان مسأله

اهمیت موضوع

اهداف پژوهش

شمس الدین محمد حافظ ملقب به خواجه حافظ شیرازی و مشهور به لسان الغیب از مشهورترین شعرای تاریخ ایران زمین است که تا نام ایران زنده و پا برجاست نام وی نیز جاودان خواهد بود.

با وجود شهرت والای این شاعران گران مایه در خصوص دوران زندگی حافظ بویژه زمان به دنیا آمدن او اطلاعات دقیقی در دست نیست ولی در حدود سال 726 ه.ق در شهر شیراز به دنیا آمد است.

اطلاعات چندانی از خانواده و اجداد خواجه حافظ در دست نیست و ظاهراً پدرش بهاء الدین نام داشته و در دوره سلطنت اتابکان فارس از اصفهان به شیراز مهاجرت کرده است. شمس الدین از دوران طفولیت به مکتب و مدرسه روی آوردو آموخت سپری نمودن علوم و معلومات معمول زمان خویش به محضر علما و فضلای زادگاهش شتافت و از این بزرگان بویژه قوام الدین عبدا... بهره ها گرفت.

خواجه در دوران جوانی بر تمام علوم مذهبی و ادبی روزگار خود تسلط یافت. او هنوز دهه بیست زندگی خود را سپری ننموده بود که به یکی از مشاهیر علم و ادب دیار خود تبدل شد. وی در این دوره علاوه بر اندوخته عمیق علمی و ادبی خود قرآن را نیز کامل از حفظ داشت و از این روی تخلص حافظ بر خود نهاد.



دریافت‌فایل



  • ۰
  • ۰

بررسی عوامل مؤثر بر وفاداری مشتریان در استفاده از بانکداری الکترونیک

بصورت ورد ودر173صفحه

چکیده

پیش تر و حتی تااواخر قرن بیستم میلادی، تأمین رضایت مشتری و وفاداری آنها بیشتر شعارگونه بود.امروزه، تلاش فراوانی جهت ارتقای ابزارهای مدیریت کیفیت و گسترش فرهنگ مشتری گرایی توسط محققان، کارشناسان و مدیران سازمان صورت می گیرد.این امر نشان دهنده آن است که وفاداری به باور همگان مهمترین شاخص تعیین موفقیت سازمانها و بهبود سود آوری به شمار می آید.از این رو این پژوهش به شناسایی و رتبه بندی عوامل مؤثر بر وفاداری الکترونیکی مشتریان بانک پارسیان در شهر رشت پرداخته است. عوامل مؤثر بر وفاداری مشتریان در مدل این تحقیق شامل: شهرت، کیفیت خدمات، ارزش دریافت شده، اعتماد و عادت می باشد. این تحقیق از لحاظ روش توصیفی- پیمایشی بوده و به لحاظ هدف، کاربردی می باشد. روش گردآوری اطلاعات به دو صورت کتابخانه ای (مطالعه اسناد و منابع مربوطه) و میدانی با استفاده از پرسشنامه استاندارد (نظر خواهی از مراجعین به شعب بانک پارسیان شهر رشت) صورت گرفته است. حجم جامعه آماری این پژوهش شامل 40000 نفراز مشتریان)دارندگان حساب)بانک پارسیان شهرستان رشت می باشد که از میان آنها 400 نفراز مشتریان(دارندگان حساب)انتخاب شده اند. به دلیل اینکه حجم جامعه آماری نامحدود است، لذا در انتخاب حجم نمونه از جدول مورگان و از روش نمونه گیری تصادفی استفاده شده است. نتایج تحقیق نشان می دهد که میان وفاداری مشتریان با متغیرهایی شامل: شهرت، کیفیت خدمات، ارزش دریافت شده، اعتماد و عادت رابطه مثبت و معنا داری وجود دارد. از میان این عوامل، کیفیت خدمات بیشترین تأثیر را بر وفاداری مشتریان دارد.



دریافت‌فایل



  • ۰
  • ۰
دانلود

این محصول در قالب ورد و قابل ویرایش در 12 صفحه می باشد.

شرح دستگاه

تصویر شما تیکى از دستگاه در شکل بالا نشان داده شده است یک موتور الکتریکى شنت d.c به مشخصات rpm 475 و قدرت hp 3/1 بادامک c و 1 با قدرت قابل کنترل مى چرخاند شافت خروجى از موتور مستقیما با یک کوپینگ ارتجاعى G به شافت دیگرى ( A ) متصل مى شود . فلایویل که بر روى شافت A قرار دارد ، نوسات ناشى از تغییر سرعت و کشتاورهاى متغییر موتور براى بلند شدن پیرو را کاهش مى دهد . بادامک در انتهاى شافت بوسیله دو مهره بر روى آن محکم مى گردد پیروها از دو نوع تخت و غلتکى هستند و در انتهاى میله عمودى قرار مى گیرند . سوراخى در بالاى این میله وجود دارد که در انتهاى این سوراخ یک ساچمه فولادى قرار مى گیرد . این ساچمه در جاى خود بوسیله میله دومى که فنر S وزنه هایى که کم و زیاد مى شوند بر روى آن تکیه دارند ثابت تکه داشته مى شود . وجود ساچمه فولادى به ما این اطمینان را میدهد که فقط یک نیروى محورى به میله بالایى منتقل شود . موقعیت فنرها بوسیله مهره اى در میله بالایى تغییر مى کند و مقادیر نیروهاى متناوب فنرها بر روى پیرو بادامک با این مهره تنظیم مى شوند . کف فنر سطح بالایى در روى مقطع میله که بر روى دو ستون صفحه اصلى دستگاه قرار دارند ، قرار مى گیرند . سرعت شافت بادامک بوسیله یک سرعت سطح الکترونیکى تعیین مى شود موتور و قطعات شافت بادامک بر روى یک بدنه جفت قرار دارند که این بدنه



دریافت‌فایل



  • ۰
  • ۰
دانلود

این محصول در قالب ورد و قابل ویرایش در 88 صفحه می باشد.

چکیده تحقیق

تحقیق انجام شده در رابطه با راههای پرورش خلاقیت در دانش آموزان دوره راهنمایی ناحیه3 کرج می باشد که با توجه به این مطلب بیان مساله اینکه از چه راهها وشیوه هایی قوه خلاقییت و ابتکار دانش آموزان دوره راهنمایی را رشد و تقویت نماییم. با توجه به ضرورت و اهمیت موضوع مورد تحقیق یعنی راههای پرورش خلاقیت در دانش آموزان و نقش مهم و حیاتی آن در آموزش و پرورش به ویژه در مدارس لازم است که این موضوع مورد تحقیق و بررسی قرار گیرد. لذا در این راستا برای این تحقیق سوالات زیر مطرح گردیده است. 1) مدیران و معلمان به چه میزان در رشد و پرورش قوه خلاقیت دانش آموزان می توانند تاثیرگذار باشند. 2) انجام فعالیت های گروهی (پژوهی _ ورزشی, .... ) تا چه حد در رشد و تقویت قوه خلاقیت دانش آموزان موثر است؟ 3) چه عواملی مانع رشد و پرورش قوه خلاقیت و ابتکار در دانش آموزان می باشند؟ 4) چه تفاوتی میان دانش آموزان خلاق در مقایسه با سایر دانش آموزان مشاهده می شود؟



دریافت‌فایل



  • ۰
  • ۰
مقاله

لینک *پایین مطلب*



فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)



تعداد صفحه:11

فهرست و توضیحات:

مقدمه قوانین تجارتی

پیدایش حقوق تجارت

انسان از ابتدا احتیاج به معاملات داشته است ، بنابراین به طبع رسوم و عاداتی برای ارتباط مردم از ابتدا بوده که در اثر مرور زمان تکمیل شده و رؤسا و منتفذین هر قوم رعایت آن را می نموده اند تا جایی که پادشاهان در زمانهای خیلی قدیم برای قوام امور کشور خود امر به اجرای آن را هم می داده اند، و از طرفی مناسبات مردم در اثر ظهور بعضی از ادیان تکمیل تر شده به صورت قوانین لازم الاجراء درآمده ، بعدها با جرح و تعدیل از طرف مقامات قانونگذاری ملتها ، مجموعه قوانین مدنی تشکیل گردید، وچون تجارت هم عرفا خرید و فروش اشیاء منقول است قسمت اعظم این مناسبات بوده ، از این جهت قوانین مدنی ملتهای گوناگون شامل معاملات تجاری و غیر تجاری بوده است.



دریافت‌فایل



  • ۰
  • ۰
مقاله

لینک *پایین مطلب*

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

تعداد صفحه:5

فهرست مطالب

« اشکالات و شبهات&rlm »

اراده الهى

« حکماى اسلامى و مساله اراده&rlm »

شبهه اول - چنانکه علم بارى به نظام&rlm احسن که عین ذات او هم مى&rlm باشد، غایت اودر ایجاد باشد - و مى&rlm دانیم که علت غایى&rlm اقتضاى فاعلیت فاعل را مى&rlm کند - لازم مى&rlm آیدکه ذات خداى تعالى علت ذات خودش&rlm باشد و این محال است.

جواب - اینجا نیز مانند بسیارى از موارد« اقتضا» یا « استلزام&rlm » را عنوان کرده&rlm اند امامنظور مطلق عدم انفکاک است در حالى که&rlm در این مقام چنین نیست و هیچ برهانى&rlm دلالت&rlm بر این نمى&rlm کند که « باید غایت و فاعل&rlm البته در حقیقت غیر یکدیگر باشند» بلکه&rlm مى&rlm توانند عین یکدیگر نیز باشند چرا که&rlm فاعل افاضه وجود مى&rlm کند و غایت چیزى&rlm است که افاضه وجود براى اوست که این&rlm غایت مى&rlm تواند هم خود فاعل باشد و هم&rlm موجودى اعلا و برتر از آن.

در مورد واجب الوجود بالذات نیز که&rlm قائم به خود است، از همین کلام استفاده&rlm مى&rlm کنیم که چون غایتى قائم به ذات خوداست مى&rlm تواند هم فاعل باشد و هم غایت. واز آن جهت که افاضه وجود اشیا را مى&rlm کندعلت فاعلى و از آن جهت که افاضه وجودمى&rlm کند به سبب علمش به نظام خیر که عین&rlm ذاتى است که معشوق اوست، علت غایى&rlm است.

شبهه دوم - گفته شده است که غایت&rlm به&rlm حسب تصور ماهیت مقدم بر فعل است ولى&rlm به حسب وجود، مؤخر از آن و به این جهت&rlm نیز در مورد آن گفته شده که اول الفکر وآخرالعمل مى&rlm باشد. با این حساب اگرباریتعالى هم فاعل و هم غایت همه&rlm اشیا باشد، لازم مى&rlm آید که هم مقدم برآنها باشد و هم مؤخر از آنها و شى&rlm ءواحد چگونه مى&rlm تواند اول الاوایل وآخر الاواخر باشد؟

جواب اول - این تاخر مذکور(غایت تاخر از فعل دارد) مخصوص&rlm به امور واقع در تحت کون است و درشیئى که اعلاى از کون باشد چنین&rlm چیزى مطرح نیست. چنانکه درتقسیمات معلول آمده است معلول&rlm تقسیم مى&rlm شود به: مبدع و کاین. که&rlm غایت در قسم اول هم به حسب وجودو هم به حسب ماهیت، با وجود معلول&rlm مقترن است. اما در قسم دوم به حسب&rlm وجود متاخر و بر حسب ماهیت متقدم&rlm است .



دریافت‌فایل



  • ۰
  • ۰
تحقیق

لینک *پایین مطلب*



فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)



تعداد صفحه:43

فهرست و توضیحات:

مقدمه

بیان مسأله

اهمیت موضوع

اهداف پژوهش

اهداف کاربردی

اهداف نهایی

سؤالات پژوهش

فرضیه های پژوهش

شرکت تعاونی 2836 ایثارگران

موقعیت جغرافیایی ،اقلیمی و زمین شناسی استان کهکیلویه و بویر احمد :

استان کهکیلویه و بویر احمد با مساحتی حدود 16264 کیلومتر مربع در جنوب غربی ایران و در امتداد رشته کوههای زاگرس از شمال به استان چهار محال و بختیاری ، از جنوب به استانهای فارس و بوشهر ، از شرق به استانهای فارس و اصفهان و از غرب به استان خوزستان محدود است . به دنبال شورش ایل بویر احمد در 22 تیر 1342 منطقه کهکیلویه و بویر احمد طبق تصویب نامه شورای ملی وقت از استان های فارس و خوزستان جدا شد و به فرمانداری کل تبدیل و یاسوج به عنوان مرکز آن تعیین گردید و در اسفند ماه 1352 شمسی از فرمانداری کل به استان و مرکزیت یاسوج تبدیل شد .

استان از نظر موقعیت جغرافیایی بین 40 درجه و 9 دقیقه تا 31 درجه ،32 دقیقه عرض شمالی ، 49 درجه و 51 دقیقه تا 51 درجه و 42 دقیقه طول شرقی نصف النهار گرینویچ قرار گرفته است .

بلندترین نقطه استان دنا در شمال شهر سی سخت (مرکز شهرستان دنا) با ارتفاع 4425 متر و پست ترین نقطه استان در منطقه لیشتر (محل احداث طرح) گچساران تقریباً 500 متر از سطح دریایی آزاد میباشد آب و هوای استان به دو ناحیه سرد سیر و گرمسیرتقسیم میشود که ناحیه سردسیر بیش از 7 هزار کیلومتر و ناحیه گرمسیر بیش از 9 هزار کیلومتر مربع وسعت دارد .

تحقیقات زمین شناسی حاکی از آن است که تنها مساحت استان را تپه ماهور و اراضی نسبتاً مسطح تشکیل می دهد که زمینهای قابل کشت در این مجموعه نیز محدود و اغلب به صورت جلگه ها و دشتهاست .



دریافت‌فایل



  • ۰
  • ۰
مقاله

لینک و پرداخت دانلود * پایین مطلب *

فرمت فایل : word ( قابل ویرایش )

تعداد صفحه : 2

مقدمه :

کربن ممکن است اهمیت خود را در دنیای نانو از دست بدهد. طبق تازه&zwnj ترین محاسبات محققان چینی، نانولوله&zwnj های ساخته&zwnj شده &zwnj از عنصر بور می&zwnj توانند تعداد زیادی از همان خواص نانولوله&zwnj های کربنی که در دنیای نانو اهمیت زیادی دارند، را داشته باشند و برای بعضی از کاربردهای الکترونیکی، آنها حتی می&zwnj توانند بهتر از کربن باشند. نانولوله&zwnj های بور نسبت به شش&zwnj ضلعی&zwnj های متصل به&zwnj هم سادة نانولوله&zwnj های کربنی، شکل پیچیده&zwnj تری را خواهند داشت؛ چون شیمی بور اجازه چنین الگوهایی را نداده و چنین ساختارهایی از بور ناپایدار خواهند بود.



دریافت‌فایل