زاپی اسکای

۱۲۳ مطلب در مرداد ۱۳۹۵ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

مقاله کانی شناسی

مقاله

لینک *پایین مطلب*



فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)



تعداد صفحه:10

فهرست و توضیحات:

مقدمه

بیان مسئله

کانی شناسی

ریشه لغوی

نگاه اجمالی

قرنها پیش از دستیابی انسان به فلزات و علم استخراج و مصرف آنها ، برخی از سنگها و کانیها مهمترین ابزار دفاعی ، زراعی و شکار بشر محسوب می&zwnj شده&zwnj اند. بشر اولیه جهت تهیه ابزار سنگی از مولد دارای سختی زیاد همچون سنگ چخماق ، کوارتزیت ، ابسیدین ، کوارتز و ... که در محیط زندگی&zwnj اش فراوان بوده استفاده کرده است. نحوه استفاده و بکارگیری این مولد آنچنان در زندگی و پیشرفت انسان مؤثر بوده است که بر این اساس زمان زندگی انسان اولیه را به سه دوره دیرسنگی ، میانسنگی) و نوسنگی تقسیم شده&zwnj اند. همزمان با شناخت فلزات و استخراج آنها عصر فلزات آغاز گردید. احتمالاً اولین فلز استخراج شده در حدود 450 سال ق.م ، مس بوده است.

کانیها از نظر فیزیکی و شیمیایی اجسام طبیعی و همگن هستند که تقریبا منحصرا بصورت بلور و یا لااقل توده بلورین حاوی ذرات ظریف و ریز تا درشت تشکیل می&zwnj گردند. فقط معدودی از کانیهایی که آنها را بصورت جامد می&zwnj شناسیم، به حالت بی شکل و یا ژلهای وجود دارند. با توجه به همگن بودن شیمیایی کانیها ، ترکیب آنها را می&zwnj توان بوسیله فرمول نشان داد. مع ذلک این فرمول در بسیاری از حالات ، منظور عادی شمی را مجسم نمی&zwnj کند، به این جهت در نگارش آن مفاهیم کریستالو شیمی به مقیاس وسیعی باید منظور گردد. برای معرفی کانیها علاوه بر فرمول آنها ، تمام خواص فیزیکی مانند خواص نورانی ، الکتریکی ، مقاومت ، سختی و بالاخره خاصیت بلورشناسی نیز مورد بررسی قرار می&zwnj گیرد. اساس مطالعه این خواص موضوع کانی شناسی عمومی را تشکیل می&zwnj دهد.





دریافت‌فایل



  • ۰
  • ۰
دانلود


دریافت‌فایل



  • ۰
  • ۰
دانلود

سلامت :وقتی پا به سن می&zwnj گذاریم و هر یک از فرزندان به سرکار و زندگی خود می&zwnj روند، تنهایی معمولا به سراغ سالمندان می&zwnj آید و همین احساس تنهایی و هراس از اینکه دیگر مورد پذیرش فرزندان و جوانان نیستند و اندوه و نگرانی&zwnj های ناشی از آن می&zwnj تواند از نظر روحی آنها را تحت تاثیر قرار داده و بر وضعیت جسمانی&zwnj شان اثر بگذارد.
یک مطالعه جدید که بر روی 229 نفر از سالمندان 50 تا 69 ساله در مرکز علوم عصبی و ادراکی و اجتماعی دانشگاه شیکاگو انجام شد، نشان داد که تنهایی می&zwnj تواند 30 درجه به میزان فشارخون در افراد بالای 50 سال بیفزاید. محققان در این مطالعه دریافته&zwnj اند: تنهایی و احساس تنها ماندن، عاملی مجزا و قدرتمندی است که تاثیر خود را در افزایش فشارخون سالمندان، به شکل بارزی نشان داده است. همچنین در این مطالعه به اثبات رسیده است که هر چه سن شما بیشتر باشد، تنهایی اثر بیشتری بر افزایش فشارخون شما خواهد داشت.
تنهایی هرگز
اگر تنهایی می&zwnj تواند فشارخون شما را افزایش دهد، شما هم بسیار قوی&zwnj تر از تنهایی عمل کنید و تنهایی را از پای درآورید. کافی است فقط پا از حصار تنهایی بیرون بگذارید و روابطتان را با افراد فامیل ،دوستان و آشنایان تقویت کنید. باور کنید کمی مثبت&zwnj اندیشی بد نیست. اگر فرزندانتان در سر زدن به شما کوتاهی می&zwnj کنند، شما پیش دستی کنید و همه افراد فامیل را مهمان کنید. اگر دیر دیر به منزل شما می&zwnj آیند، شما چند روز از هفته را به سر زدن به آنها اختصاص دهید. دوستان قدیمی&zwnj تان که مانند شما پا در دوره سالمندی گذاشته&zwnj اند، و بی&zwnj شک آنها نیز با تنهایی مشکل دارند، بیابید و اوقات تنهایی&zwnj تان را با آنها به شادی بگذرانید. یک راه&zwnj حل خوب دیگر هم ایجاد روابط جدید است. مکان&zwnj هایی مانند پارک&zwnj ها، کتابخانه&zwnj ها و حتی مطب&zwnj پزشک،&zwnj موقعیت&zwnj &zwnj هایی مناسب&zwnj برای یافتن دوستانی جدید و هم&zwnj سن و سال شما در اختیارتان می&zwnj گذارند تا در کنار آنها شما دیگر احساس تنهایی نکنید و فشارخون هم جرات نکند در آن حوالی پا بگذارد.
خوردن سبزیجات فشار خون را کم می کند
سلامتیران: نتایج تحقیقات دانشمندان کالج سلطنتی لندن نشان داد کسانی که حبوبات، سبزی و میوه بیشتری مصرف میکنند، کمتر دچار بیماری فشارخون بالا می شوند.
به گزارش رویترز، این دانشمندان درطول 6هفته اندازه گیری فشارخون 4 هزار و 007 فرد 04 تا 95 ساله ساکن انگلستان، آمریکا، چین و ژاپن، دریافتند، میانگین فشارخون کسانی که پروتئین گیاهی بیشتری با منشا غلات، حبوبات، سبزی و میوه مصرف میکنند، کمتر از کسانی است که پروتئین حیوانی مصرف می کنند. نتایج این تحقیق نشان داد، پروتئین های گیاهی حاوی مقادیر بالای فیبر و منیزیم هستند که توضیحی برای تاثیر آنها بر فشارخون است. این پروتئینها همچنین دارای اسیدهای آمینه یا به عبارتی واحدهای سازنده پروتئینی هستند که به کنترل فشار خون کمک می کنند.

نقش&lrm &lrm تمرکز در کاهش فشار خون&lrm
فشارخـون زیـاد را مـی&lrm تـوان بـا تمرکز کردن&lrm و تنفس&lrm عمیق&lrm بهبود بخشید.
پژوهشگـران&lrm دانــشگــاه&lrm فـورسـبـورگ&lrm آلمـان&lrm با بررسی&lrm 52 فرد 30 تا70 سالـه&lrm ای&lrm که&lrm از بیماری&lrm فشار خون&lrm رنـج&lrm مـی&lrm بـردنـد, دریافتند 4 هفته&lrm درمان&lrm با روشهای&lrm &lrm تمرکـزی و شیوه&lrm &lrm های&lrm ویژه تنفســی&lrm , فشـارخــون&lrm را بـه&lrm میزان&lrm چشمگیری&lrm کاهش&lrm می&lrm دهد.
به&lrm &lrm گفته این&lrm &lrm &lrm محـققـان , مـمکـن اسـت&lrm تمرکز مـداوم&lrm همراه&lrm با تـنفـس&lrm عـمیـق&lrm بـر رگهای&lrm خونی&lrm تنـگ&lrm , تاثیر مثبت&lrm داشته&lrm باشد و موجب&lrm کاهش&lrm &lrm ترشح&lrm هورمونهای&lrm تنش زا دربدن&lrm شود.

شامل 9 صفحه word



دریافت‌فایل



  • ۰
  • ۰
کارافرینی

لینک *پایین مطلب*



فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)



تعداد صفحه:11

فهرست و توضیحات:

مقدمه

افسردگی پس از زایمان

.دلایل انتخاب موضوع :

افسردگی پس از زایمان کلی دیگر از اختلالات خلقی است که معمولاً در عرض 2-3 ماه اول پس از زایمان ایجاد می شود . اما ممکن است شروع آن به صورت خفیف افسردگی در دوران بارداری توسط مادر گزارش شده است احساس ناراحتی یا خلق افسرده و تمایل به گریه کردن از علائم عمومی این بیماری هستند و مادران اغلب از خستگی دائمی مشکلات خواب و تعغییرات اشتها شکایت دارند روی هم رفته این حالت تفاوتی خاصی با افسردگی که در دوره های دیگر زندگی فرد اتفاق می افتد ندارد و بیمار حالت هایی از قبیل احساس گناه و بی لیاقتی ، لذت نبردن از فعالیت های روزانه اختلال تمرکز و حتی گاهی افکار خود کشی را تجربه می کند در مواردی هم ممکن است اضطراب و حمله های وحشت با خود بیمار انگاری برای 1000 مورد تولد است و در نیمی موارد پس از اولین زایمان اتفاق می افتد در موارد نادری هم ممکن است و در نیمی موارد پس از اولین زایمان اتفاق می افتد در مواردی نادری هم ممکن است این حالت در پدر نوزاد اتفاق بیفتد در این صورت پدر که غالباً از قبل نیز یک اختلال خلفی داشته است از این که فرزند جدید جای او را گرفته و عشق و توجه مادر فقط صرف کودکش می گردد ، دچار احساس ناراحتی شدید و ابتلا به مایکوز می شود . لایکوز پس از زایمان 48 -72 ساعت پس از زایمان با علائم عمومی مثل خستگی بی خوابی ، بی قراری و تمایل به گریه کردن شروع شود و در مراحل بعدی مادر دچار شک و بدگمانی ،ناسازگاری و افکار وسواسی نسبت به سلامت نوزاد می شود نیمی از مادران حالت های توهم و هذیان را نیز تجربه می کنند یا توهمانی مثل این که بچه مرده یا ناقص به دنیا آمده یا اینکه آن ها اصلاً ازدواج نکرده و بچه دار شده اند . بعضی از مادران نیز گزارش کرده اند که صدایی به آنها گفته خود یا فرزند خود را بکشد .

تعریف سلامت روانی به مفهوم بهداشتی آن و تغییر نگرش به بهداشتی جامع از سلامت روانی به جای نگرش سنتی (سلامت روانی در مقابل بیمار روانی ) از موضوعات مورد توجه محافل روان پزشکی در دهه های اخیر بوده است و جهت گیری پ&zwj وهش های مربوط به اپید هیولو&zwj ی بیمار روانی در سال های اخیر بیشتر بر مبنای این تعریف جدید می باشد .



دریافت‌فایل



  • ۰
  • ۰
دانلود


دریافت‌فایل



  • ۰
  • ۰
کارافرینی

لینک *پایین مطلب*



فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)



تعداد صفحه:22

فهرست و توضیحات:

میکروبیولوژی

گلبولهای سفید خون

گرانولوسیت ها

نوتر فیل سگانته

سه نوع کرانولوسیت رسیده در خون وجود دارد :

نوتر و فیل ، ائوزینوفیل و بازوفیل .این سه نوع گرانولوسیت از طریق گرانول های اختصاصی خوداز یکدیگر قابل تشخیص هستند . گرانول های اختصاصی در مرحله میلوسیت سنتز میشوند .

سلول ریشهای متعهد برای نوتروفیلها (CFU- MG و منوسیت ها به میلوبلاست تبدیل می شوند . تصور میشود که ائوز ینوفیل دارای سلول ریشه ای متعهد مخصوص به خود میباشد ( CFU-EO که بعدا به میلوبلاست تبدیل شده و در اثر تمایز و رسیدگی بیشتر به ائوزینوفیل تبدیل میشود . برای بازوفیل ها هنوز سلول ریشه ای متعهد جداگانه ای تشخیص داده نشده است . بعلت این که رسیدگی نوترو فیل ائوزینوفیل و باز و فیلها شبیه به یکدیگر است و هر سه سه سلول جزو گرانولویست ها هستند .

تکامل آ نها بطور همزمان در صفحات آ ینده شرح داده خواهد شد .

اندازه : قطر سلول 15-9 میکرومتر است .

سیتوپلاسم : کاملا پر از گرانولهای صورتی تا بنفش صورتی است . میزان سیتوپلاسم متوسط است .تعداد کمی گرانول های غیر اختصاصی موجود است .



دریافت‌فایل



  • ۰
  • ۰
دانلود

نتایج ارزیابی ها نشان می دهد تغییرات ساده در رژیم غذایی افراد، می تواند تأثیر عمده ای در بهبود افسردگی ، اضطراب و اختلالات خلقی بگذارد، به نحوی که این گونه افراد نیاز مداوم به داروهای ضدافسردگی نخواهند داشت . البته محققان اعتقاد دارند جهت پیشبرد درمان ، بهتر است از روان درمانی و دارو درمانی نیز استفاده شود و تغذیه مناسب در کنار درمان اصلی رعایت شود. نتایج تحقیق درباره ارتباط غذا و شرایط روحی و روانی افراد نشان می دهد 80 درصد افرادمصاحبه شده گزارش داده اند وضعیت بهداشت روانی آنها وقتی رژیم غذایی خود را تغییر داده اند، بهبود یافته است و حدود یک چهارم آنها بیان داشته اند نسبتاً بهبودی یافته اند یا ناراحتی کمتری از افسردگی ، اضطراب یا تغییرات خلقی متحمل شده اند. برای تحقیق 200 نفر پرسشنامه ای را که جهت تعیین ارتباط بین تغییرات رژیم غذایی ، تغذیه و بهداشت روانی طراحی شده بود، تکمیل کردند.براساس پاسخ های ارائه شده 88 درصد کسانی که شیوه های کنترل و حفظ رژیم غذایی انجام داده بودند، بهبود یافتند.نتایج نشان می دهد افرادی به نتیجه مثبت و مطلوب رسیده اند که مصرف غذاهای استرس زا مانند شکر (80 درصد شرکت کنندگان )، کافئین (79 درصد شرکت کنندگان )، الکل (55 درصد شرکت کنندگان ) و شکلات (53 درصد شرکت کنندگان ) را کم یا ترک کرده اند و مصرف غذاهای کمک کننده را از قبیل آب (80 درصد شرکت کنندگان )، انواع سبزی (78 درصد شرکت کنندگان )، میوه (72 درصد شرکت کنندگان ) و روغن ماهی (52 درصد شرکت کنندگان ) افزایش داده اند. بنابراین تغییرات در الگوهای غذا خوردن ، می تواند مفید و نشاط بخش باشد، در صورتیکه غذا و میان وعده های غذایی با دقت انتخاب و میل شوند. در این میان صرف صبحانه را نباید فراموش نمود و هنگام احساس گرسنگی ، غذای میان وعده جهت میل کردن همراه داشته باشید.
تاثیر روغن ماهی در درمان افسردگی
سالهاست که پزشکان با جمع آوری اسفنج ها، مرجان ها و جلبک های دریایی به دلیل مواد شیمیایی که دارند،امیدوارند که بتوانند از آنها برای درمان بیمارتن خود استفاده کنند.

شامل 10 صفحه فایل word



دریافت‌فایل



  • ۰
  • ۰

موضوع :

دانلود فایل فلش تبلت asus ME571KL با لینک مستقیم

/



دریافت‌فایل



  • ۰
  • ۰
دانلود

برای دانلود کل پاپورپوینت از لینک زیر استفاده کنید:



دریافت‌فایل



  • ۰
  • ۰
کارافرینی

لینک *پایین مطلب*



فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)



تعداد صفحه:36

فهرست و توضیحات:

مقدمه

بیان مسئله

اهمیت و ضرورت مسئله

آلودگی هوا

دید کلی موضوع چیست؟ اوزون از کجا می&zwnj آید؟

اتومبیلها ، کامیونها و ... ، یکی از اصلی ترین منابع اوزون هستند. در سال 1986 ، مقدار حیرت انگیز 6.5 میلیون تن هیدروکربنهای مختلف و 8.5 میلیون تن اکسیدهای نیتروژن توسط خودروهای موتوری وارد هوا شدند. نیروگاهها ، کارخانه&zwnj های شیمیایی و پالایشگاههای نفت نیز سهم بزرگی در همین مساله دارند و نیمی از انتشار هیدروکربنها و نیتروژن در کشور آمریکا مربوط به آنهاست.

خطر مه دود

صدمات ریوی ناشی از هوای آلوده به اوزون ، خطری است که هر 3 نفر از 5 نفر با آن روبرو هستند. اکثر مردم نمی&zwnj دانند که مه دود به غیر از انسان به سایر موجودات زنده هم آسیب می&zwnj رساند. مه دود ازنی ، مسئول صدمات زیاد به درختان کاج و نابودی محصولات کشاورزی در بسیاری از مناطق کشاورزی است.



دریافت‌فایل