زاپی اسکای

۶۰ مطلب در مهر ۱۳۹۵ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰
467-

به نظرشماچه زیر ساختارهایی برای ایجاد فرهنگ بخش خصوصی در کشور نیاز است؟
متاسفانه بخش خصوصی در کشور ما دچار مهجوریت و مظلومیت قرار گرفته به نوعی که نه دولت مردان ونه فعالان این بخش ان را به خوبی نمی شناسند وتصویر درستی را از ان درذهن ندارندوحتی بسیاری از مسئولان از جاری کردن نام بخش خصوصی بر زبان اکراه دارند. در ادبیا ت اقتصادی جهانبه غیر از واژه های بخش خصوصی وعمومی چیز دیگری برای گفتن نداریم اما متاسفانه در کشورما واژه بخش خصوصی مترادف شده با عده ای راند خوار، زالو صفت و بخش خصوصی مظلوم واقع شده و به نظر می رسد که بخش خصوصی چنین مظلومیتی را در مورد خودش قبول کرده وآن را به رسمیت شناخته است لذا اولین کاری که در کشور ما می بایست به درستی صورت بگیرد تعریف واژه بخش خصوصی است وباید بدانیم که این واژه به چه گفته می شود و بحث دیگر عدم محترم شمردن بخش خصوصی در کشور است به نوعی که کسی خود را با افتخار عضواین بخش نمی داند واین معضل به دلیل پناه گرفتن عده ای انسانهای متخلف تحت عنوان بخش خصوصی همواره وجود داشته است ونیاز به این است که این موارد پالایش وبا متخلفین این بخش برخوردجدی صورت گیردتابخش بخش خصوصی بتواندبا اقتدار در حوزه های لازم حضور معنی داری داشته باشد اگر چنین گامی برداشته شود واز حق خود دفاع کند.
در کشورما نهادی که بتواند به صورت عملیاتی از حقوق بخش خصوصی دفاع کندوجود نداردونگاه دولت به این بخش که همواره بارویکرد مبتنی بر تردید بوده نیاز به تغییراتی اساسی دارد .

از دیگر مشکلات فراروی خصوصی سازی عدم اعتماد به سرمایه داران و ترسیم وجهه ای رانت خوار و غیر قابل اعتماد از انان درجامعه است چگونه می توان این دیدگاه را در جامعه تغییر داد؟
ما باید به این نکته توجه کنیم که صاحبان سرمایه به دنبال سود هستند ما نباید از سرمایه گذار انتظار بی جایی در خصوص خدمت به هم نوعان در جهت پیشرفت منافع عمومی داشته باشیم و این موارددرحیطه وظایف سرمایه گذار طبقه بندی نمی شود.
وافزایش خدمات عمومی،مبارزه بافقرو اشتغال هستند و میبایست سیاستهای حاکمی را دنبال کنند.
وقتی که بخش خصوصی به دنبال سود باشد به طبع ان برای کسب ان به رقابت خواهد پرداخت و قیمت را پایین وکیفیت را بالا خواهد برد این تعاریف سرمایه داراست که باید به رسمیت شناخته شود. سودسرمایه دار افزایش میزان اشتغال و مالیات برای دولت را به دنبال خواهد داشت.امامتاسفانه این نگاه هنوز رسمی نشده است ووقتی از سرمایه گذار با نام زالو صفت یاد می شود خدمت به زالو صفت هاست چون زالو صفت ها می دانند در پشت این مفاهیم چگونه باید پناه گرفت و ما با این کار عملا ضربه ای مهلک را بر پیکره سرمایه داری وارد اورده ایم .
اگر در کشورچنین خطی مشی گذاری ترسیم شود و بخش خصوصی از حقوق حقه خود دفاع کند و دولت هم مسئولیت کارهای خود را به عهده بگیرد به راحتی می توانیم خصوصی سازی کنیم .
یکی از ارکان خصوصی سازی داشتن بخشی توانمند در این عرصه است ولازمه این امر تصمیم گیری های دولت است ومن به شخصه مطمئن هستم بدون توانمند سازی بخش خصوصی اقتصاد کشور قدرت رو به جلو رفتن را نخواهد داشت.



دریافت‌فایل



  • ۰
  • ۰
تحقیق

فایل : word

قابل ویرایش و آماده چاپ

تعداد صفحه :12

فهرست

نو آوری در برنامه ریزی درسی ...........................................................................

شقوق متفاوت آموزش دبیرستانی برای آماده سازی پس از فراغت از تحصیل از دبیرستان .......................................................................................................

دبیرستان میان دانشگاهی ..............................................................................

شیوه های یادگیری حرفه مدار .........................................................................

گام علمی .....................................................................................................

منابع و ماخذ ...............................................................................................

دبیرستان هایی که تجارب یادگیری عمیق و مرتبط با شغل (حرفه) خارج از مدرسه را برای

دانش آموزان خود فراهم می کنند،مهارت هایی را که برای دانش آموزان خود فراهم می کنند، مهارت هایی را که برای موفقیت در تحصیل و دنیای کار و زندگی پس از دبیرستان آنها مورد نیاز است به آنها می آموزند.

تعداد زیادی از دانش آموزان پیش از آن که دیپلم خود را بگیرند ،می توانند از عهده کار همزمان با رفتن مدرسه بر آیند ،زیرا بعضی از آنها به کارهایی داوطلبانه ویا در ازای مزد می پردازند که خود مسئولیت های بزرگسالی را به دوش آنها می گذارند.

بعضی از آنها در طول تحصیل در دبیرستان ،برای کار به این جا و آن جا می روند و بعضی دیگر چند سال است که مسئول تامین امور رفاهی زندگی خویش هستند .بعضی دیگر از آنها به دلیل این که پذیرش دانشکده یا دانشگاه ها را دوست دارند ،ادامه تحصیل در دبیرستان را بی فایده و نا مربوط نمی پندارند .

از نظر مربیان تعلیم و تربیت ،چنین باوری از جانب دانش آموزان ممکن است به افت تحصیلی در سال های آخر دبیرستان منجر شود که از آن به مثابه افت سال آخر یاد می کنند . متاسفانه تعداد کمی از دبیرستان ها می توانند دانش آموزان را برای تجربیات کاری یا علمی مورد نیاز خارج از مدرسه آماده کنند . گروه دیگری از دانش آموزان هستند که حدود دوازده سال در مدارسی بودند که در اکثر تصمیم ها از جانب مدرسه و بدون دخالت آنها اتخاذ شده است . این دانش آموزان فاقد توانایی هایلازم برای محیط های یادگیری علمی و کار و زندگی بعد از فارغ التحصیلی هستند . ممکن است حرکت از محیط نظام مند ، قانون مدار و ضابطه گرای دبیرستان به موقعیت های که تصمیم گیری در آن ها ، بسیار ضروری تر و سخت تر است ،آسان نباشد در صورتی که برای دانش آموزان سال سوم و چهارم دبیرستان فرصت های کاری تحت کنترل ضابطه گرا به محیط واقعی که بر فراهم کردن موقعیت های تصمیم گیری های شخصی تاکید دارد ، آسان تر می شود.



دریافت‌فایل



  • ۰
  • ۰
کیا خودشونو فرزند حضرت زهرا می دونن ؟ حضرت زهرا فرمودند : غدیرخم هیچ عذری برای کسی باقی نگذاشت . آقایون : حضرت زهرا فرمود عاشقان حسینم فرزندان من هستند . خانم ها : کدوماتون خودتون و دختر فاطمه می دونید . بچه های فاطمه دل مادرتون رو شاد کنید . کانالی تاسیس شده بدون انگیزه های مادی ، بدون حتی یک تبلیغ در فضای کانال . فقط برای احیای عید بزرگ غدیر خم از ۱۱۰ روز مانده تا روز عید . با عضویت در کانال به جمع احیاگران عید بزرگ غدیر بپیوندید و از مطالب ، کلیپ ها ، مسابقه به همراه جایزه بهره مند شوید . https://telegram.me/ehyagaraneghadir  



  • ۰
  • ۰

مقاله تاثیر وسایل کمک آموزشی

مقاله تاثیر وسایل کمک آموزشی

درعصری که دوران انفجاردانش واطلاعات لقب گرفته است و توسعه علم ودانش وتکنولوژی رشد شتابانی یافته است، آموزش و پرورش این عصرنمی تواند نسبت به این تحولات بی تفاوت مانده و رویکرد مناسبی نداشته باشد. متأسفانه نظام آموزشی بیشتر مدارس ما سنتی و ناکارآمد است وبا این پیشرفت علم بشری، که درهر ثانیه مطالبی به اطلاعات قبلی آن افزوده می شود، طولی نمی کشد که اطلاعات پرزرق وبرق دیروز را باید در موزه های کهنه ی امروز جستجو کرد . حال برای بهتر وپویا تر شدن نظام آموزش بویژه روشهای تدریس باید نظام سنتی را کنار بگذاریم و نظام آموزشی نوین را جایگزین آن کنیم . در نظام سنتی مطالب به صورت کلیشه ای و یک سویه از طرف معلم به شاگرد منتقل می شود, در این روش هیچ زمینه ای برای خلاقیت فراگیروجود ندارد، قدرت فکر او محدود می گردد، تنهامنبع یادگیری، معلم است, دانش آموز در جریان یادگیری مشارکت نمی کند واعتماد به نفس از او سلب می گردد . ولی در آموزش نوین، فراگیر، به مدرسه می رود تا مهارتهاوتواناییهای بالقوه خود را به فعلیت درآورد و در این نوع یادگیری، فعال ودرگیر است .

;; تجربه نشان داده است که از سنین کودکی گرفته تا کهولت و پیری هر گاه آموختن با عمل توأم باشد منجربه یادگیری عمیق، مؤثر و پایدار می گردد به عنوان مثال هرچقدر که کودکی شناکردن دیگران را تماشا کند، شنا را نمی آموزد مگراین که در آب بیفتد، دست وپا بزند و در حالی که مربی نیز کنار او بوده و دست و پا زدن اوراجهت صحیح هدایت می کند، شناکردن را بیاموزد . همین گونه است یادگرفتن هرمطلب درسی، تا زمانی که معلم آزمایش می کند ویا این که توضیح می دهد، ودرکل تنهاخود درفرایندتدریس فعال است و فراگیر فقط یک نظاره گر است، بازدهی آموزشی مطلوب ومؤثری نخواهیم داشت. اما وقتی دانش آموز خودش آزمایش می کند دست به آزمون و خطا می زند ودر یادگیری مشارکت مداوم دارد، دقیق تر و عمیق تر یاد می گیرد

;

;

;

;

این مقاله به صورت; ورد (docx ) می باشد و تعداد صفحات آن 43صفحه; آماده پرینت می باشد

چیزی که این مقالات را متمایز کرده است آماده پرینت بودن مقالات می باشد تا خریدار از خرید خود راضی باشد

مقالات را با ورژن; office2010; به بالا بازکنید



دریافت‌فایل



  • ۰
  • ۰
به این آدرس ایمیل کنید: info@cwn-news.com موضوع :بورس

تنها 15 روز باقی ماند

در صورت ارسال آثار در روزهای پایانی به علت ترافیک احتمالی، مشکل در ارسال کارهایتان وجود دارد جوایز: سه هزار یورو نفر اول دو هزار یورور نفر دوم هزار یورو نفر سوم و جوایز نقدی برای بخش خردسالان   لینک خبر      



  • ۰
  • ۰
تحقیق

لینک *پایین مطلب*

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

تعداد صفحه2

با افزایش تصاعدی جمعیت و محدود بودن نواحی قابل کشت، اصلاح کنندگان نبات در جستجوی تولید نباتات زراعی با ویژگی های مطلوب درمدت زمان کوتاه می باشند و راههای عمده ای را برای رسیدن به این دو هدف در پیش می گیرند. یکی از این روشهای اصلاح نباتات، روش تولید گیاهان هاپلوئیدی می باشد.

گیاهان هاپلوئید، n کروموزومی بوده که پس از مضاعف سازی و تبدیل شدن به دابلدهاپلوئید، کاملاً هموزیگوس خواهند بود، در نتیجه پوشانده شدن اثر آللهای مغلوب توسط آللهای غالب وجود نخواهد داشت. همچنین با این روشها



دریافت‌فایل



  • ۰
  • ۰
تحقیق

لینک *پایین مطلب*

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

تعداد صفحه156

فهرست مطالب

فصل اول

معرفی سه گیاه:

اوکالیپتوس

اکلیل

بابونه

انواع بابونه

ترکیبات شیمیایی

روغنهای فرار

2) روغنهای صنعتی

3) روغنهای معطر

خواص &ndash کاربرد اوکالیپتوس

1) روغنهای داروئی

فصل دوم

اسانس

اسانسگیری

مقدمه

معلوم نیست دقیقا از چه زمانی گیاهان به عنوان دارو مورد استفاده انسان قرار گرفته اند. مسلما اطلاعات مربوط به اثرارت و خواص داروئی گیاهان از زمانهای بسیار دور به تدریج بدست آمده، سینه به سینه منتقل گشته، به طور ضمنی با آداب و سنن قومی نیز در آمیخته، سرانجام با زحمت زیاد و از طریق تجربه های مدید اهم اثرات و خواص آنها در اختیار نسلهای معاصر قرار گرفته است. طبق برخی سنگ نبشته ها و شواهد دیگر به نظر می رسد مصریان و چینیان در زمره اولین جمعیتهای بشری بوده باشند که فراتر از بیست و هفت قرن قبل از میلاد مسیح از گیاهان داروئی به عنوان دارو استفاده برده و حتی برخی از گیاهان را برای مصرف بیشتر در درمان دردها کشت داده اند. مردم یونان باستان خواص داروئی برخی از گیاهان را به خوبی می دانسته اند. بقراط حکیم بنیانگذار طب یونان قدیم و شاگرد وی ارسطو و دیگران برای استفاده از گیاهان در درمان بیماریها ارزش زیادی قائل بوده اند. آنها علاوه بر استفاده از گیاهان یونان، از گیاهان کشورهای دیگر هم استفاده می برده اند. بعد از اینان، یکی از شاگردان ارسطو به نام « تئوفراست» مکتب « درمان با گیاه» را بنیانگذاری کرد. پس از آن « دیوسکورید» در قرن اول میلادی مجموعه ای از 6000 گیاه داروئی با ذکر خواص درمانی هر یک را تهیه و به صورت کتابی درآورد که این کتاب بعدها سرآغاز بسیاری از مطالعات علمی در زمینه گیاهان مذکور گردید. طوری که مثلا « جالینوس» پزشک معروف یونانی در کارهای خود به کتاب « دیوسکورید» استفاده کرده است.

در قرن هشتم تا دهم میلادی دانشمندان ایرانی؛ ابوعلی سینا؛ محمد زکریای رازی و دیگران



دریافت‌فایل



  • ۰
  • ۰
دانلود

فهرست مطالب

  • مقدمه
  • شاخص های معرف توسعه پایدار
  • کاربرد مفاهیم توسعه پایدار در مدیریت منابع آب
  • مدیریت منابع آب
  • توسعه پایدار منابع آب در فرهنگ ایرانی
  • توسعه پایدار در بخش آب
  • راهکارهای پیشنهادی برای افزایش کارآیی مصرف آب
  • اثرات مخرب سد ها
  • خشک شدن دریاچه ارومیه
  • نقش قنات در توسعه پایدار نواحی خشک و نیمه خشک ایران

تعداد اسلاید:34 صفحه قابل ویرایش



دریافت‌فایل



  • ۰
  • ۰
تحقیق

لینک *پایین مطلب*

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

تعداد صفحه

38

فهرست مطالب

مقـدمــه

کلسیم

عمل کلسیم

فسفــر

منیزیم

منابع طبیعی پتاسیم

آهـن

ساختمان پیچیده و شگرف بدن آدمی که نشان کمال آفرینش و قدرت خلاقه خالق متعال می&zwnj باشد آن چنان منظم و آن چنان دقیق است که اگر کوچکترین اختلال در یکی از ارگانها بوجود آید بدن را دچار ناراحتی و رنج و بیماری می&zwnj نماید و چون قدرت دفاعی و نیروی حیاتی بدن باید برای ادامة حیات و حفظ تندرستی و مبارزه با میکروبها و بیماری&zwnj ها همواره آماده بوده و پیوسته ما را سلامت بدارد . اینست که نخست آنچه برای حفظ این نیرو و تأمین سلامتی بدن در مقابل عوامل خارجی ضرورت دارد بیان می&zwnj داریم .

× × × × × ×

سرفصل نگهداری سلولهای بدن تغذیه است و چون مواد غذایی مورد نیاز بدن از منابع مختلف بدست می&zwnj آید اینست که معمولاً مواد غذایی را دو نوع تقسیم&zwnj بندی می&zwnj نمایند .

1ـ تقسیم بندی مواد غذایی از نظر شیمیایی

2ـ تقسیم&zwnj بندی مواد غذایی از نظر مبدأ

1ـ تقسیم&zwnj بندی مواد غذایی از نظر شیمیایی :

در این تقسیم بندی مواد غذائی را از نظر نیازمندی بدن به چهار دسته یا چهار نوع تقسیم نموده&zwnj اند .

الف : پروتئین&zwnj ها یا آلبومین&zwnj ها که عبارتند از مواد گوشتی و تخم مرغی

ب : چربیها ـ روغن&zwnj ها و کره&zwnj ها

ج : گلوسیدها ـ نان و مواد قندی

د : مواد معدنی ـ مانند آهن ، کلسیم

2ـ تقسیم بندی از نظر مبدأ مواد غذایی :

در این نوع تقسیم بندی مواد غذائی به سه دسته تقسیم می&zwnj شوند .

الف : مواد غذائی که از حیوانات بدست می&zwnj آید مانند گوشت ـ کره ـ تخم&zwnj مرغ و غیره

ب : مواد غذائی که از گیاهها حاصل می&zwnj شود. مانند : میوه ، سبزیجات ، غلات

ج : مواد غذائی معدنی که در مواد غذائی حیوانی و نباتی و جداگانه یافت می شود چون مواد غذائی چهارگانه مورد نیاز



دریافت‌فایل



  • ۰
  • ۰
مقاله

لینک *پایین مطلب*

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

تعداد صفحه:12

فهرست مطالب

جایگاه

ترجمه

در تاریخ بدنبال الگویی برای حقوق و موقعیت زنان نگردیم. تلاش کنیم تاریخ را به سهم خودمان بسازیم

در باره عبارت مبهم

حقوق و جایگاه ارزشمند زنان در ایران باستان

رضا مرادی غیاث آبادی

در حدود سال ۱۲۸۵ خورشیدی (۱۸۷۹-۱۸۸۲)به هنگام کاوشها در بابل در میان رودان (بین النهرین)، باستان شناس ایرانی، هرمز رسام یک استوانهٔ سفالین کوچک از گل پخته (۲۳ سانتیمتر)، یافت، که شامل یک نوشته از کوروش بزرگ بود. جنس این استوانه از گل رس است، ۲۳ سانتی متر طول و۱۱ سانتی متر عرض دارد و در حدود۴۰ خط به زبان آکادی و به خط میخی بابلی نوشته شده&zwnj است. بررسی&zwnj ها نشان داد که نوشته&zwnj ای استوانه مربوط به سال ۵۳۹ (پ.م) از سوی کوروش بزرگ پس از شکست بخت النصر و گشوده شدن شهر بابل، نویسانده شده&zwnj است و به عنوان سنگ بنای یادبودی در شهر بابل قرار داده شده&zwnj است. استوانه یافت شده در موزه بریتانیا در شهر لندن نگاهداری می&zwnj شود. ازسوی دیگر در سال&zwnj های کنونی آشکار شد که بخشی از یک لوحه استوانه&zwnj ای که آن را از آن نبونبید پادشاه بابل می&zwnj دانستند، پاره&zwnj ای از استوانه کوروش بزرگ است که از سطر&zwnj های ۳۶ تا ۴۳ آن می&zwnj باشد. از این رو این قسمت که در دانشگاه ییل(Yale) آمریکا نگهداری می&zwnj شد، به موزه لندن گسیل و به استوانه اصلی پیوست گردید. کوروش بزرگ بعد از خاتمه زمستان در اولین روز بهار، در بابل تاجگذاری کرد. شرح کامل تاج گذاری کوروش و حوادث آن دوران، به صورت مفصل توسط « گزنفون» سردار و مرد جنگی و فیلسوف و مورخ یونانی ظبط و بیان شده&zwnj است .کوروش بعد از تاجگذاری، در معبد مردوک خدای بزرگ بابل، منشور آزادی نوع بشر را قرائت نمود .متن سخنرانی و کتبیه کوروش تا این اواخر نامعلوم بود. تا اینکه اکتشافات در بین النهرین از ویرانه قدیم شهر « اور» کتبیه&zwnj ای بدست آمد و بعد از ترجمه معلوم شد، همان متن منشور آزادی نوع بشر، کوروش میباشد. این لوح در حال حاضر یکی از با ارزش ترین اشیای تاریخی است که در موزه بریتانیا از آن نگهداری می&zwnj شود. فرمان حقوق بشر کوروش یا استوانه کوروش، به عنوان کهن ترین سند کتبی از دادگستری و مراعات حقوق بشر در تاریخ و مایه مباهات و سرافرازی ایرانیان یاد می&zwnj شود. کوروش، موسس پادشاهی ایران و آغازگر سلسله هخامنشیان، پس از تسخیر بابل اعلام عفو عمومی داد؛ ادیان بومی را آزاد اعلام کرد؛ برای جلب محبت مردم میانرودان (بین انهرین) و آموزش همزیستی عقیدتی به انسان&zwnj ها، مردوخ که کهن ترین خدای بابل بود را به رسمیت شناخته، در پیشگاهش کرنش کرده بر دستش بوسه زد و او را نیایش کرد و سپاس گفت. او هیچ گروه انسانی را به بردگی نگرفت و سپاهیانش را از تجاوز به مال و جان رعایا بازداشت. او تمامی ساکنین پیشین سرزمینها را گرد هم آورده و منزلگاه آنها را به ایشان بازگرداند.



دریافت‌فایل